Materiał to warstwa tkaniny syntetycznej z dwustronnym pokryciem polyvinylem chlorydu powiązanych ze sobą za pomocą specjalnego płynu adhezyjnego. Warstwa PVC zabezpiecza przed przeniknięciem powietrza przez materiał. Materiał jest odporny na promieniowanie ultrafioletowe, słoną wodę, paliwo, oleje. Zachowuje swoje właściwości w temperaturach od -30 do +60 stopni Celsjusza.
Szwy są wykonane przy zastosowaniu metody stykowej, oraz z dodatkowym wzmacnianiem strony zewnętrznej i wewnętrznej. Do sklejania szwów stosuje się dwuskładnikowy klej poliuretanowy, który jest odporny na promieniowanie ultrafioletowe, stwarza efekt tzw. "zimnego spawania".
Burty łodzi posiadają przegrody, które oddzielają komory. Przegrody są wykonane w kształcie stożków dla wyrównania ciśnienia we wszystkich komorach cylindra.
Podstawowe węzły łączeń spawane są za pomocą technologii spawania prądem wysokiej częstotliwości. Nowe technologie zapewniają trwałość łączeń o 2-5% wyższą, niż przy sklejaniu.